Stránky

nedeľa 15. júna 2014

KOLBENOVA

Blešák na Kolbenovej. So Zuzkou a Davidom sme sa tam vydali na lov vecí primárnej potreby - Zuzka hľadala rámy, ja knihy v čo najstarších väzbách a David NHL 2015. Dalo by sa tam ale nájsť asi všetko, od fľaškových pív po záruke až po vibrátory hygienicky zabalené v mikrotenovej taške.  

Keď sme tam prišli, blšák nás privítal vyhrotenou situáciou medzi SBS-károm a nejakým pobudom. Bolo to moje poprvé na Kolbenke, preto som bola mierne v šoku. Z tých vyhrotených situácií a varovaní pred zlodejmi, ale aj z celého prostredia, ktoré pripomínalo scénu z Indianu Jonesa - alebo iných filmov, kde sú nejaké tie scény na prašnom trhovisku. Možno to nie je pre každého, ale to je tak predsa so všetkými blšákmi. Že jedni ich považujú za nákupný raj a iní za smetisko. Povedzme si to takto - salámku či syr by som si tam nekúpila, monitor, na ktorý stokrát napršalo, asi tiež nie. Ale tie knihy! Viete, dala som si taký dlhodobý cieľ - kúpiť si každý týždeň aspoň jednu knihu. A robiť to, až kým nebudem mať všetky obľúbené klasiky doma. V tomto myslím do budúcnosti. Chcem totiž, aby moje budúce ratolesti zdedili krásnu knižnicu. Ibaže knihy v pekných väzbách a v čo možno najstaršom náklade stoja majland. Preto ich lovím v antikvariátoch a po skúsenosti na Kolbenke aj na blšákoch. 

Čo sa týka oblečenia. Ak sa chystáte na tento blšák prvý raz ako aj ja, tak neodporúčam podobný odev, hlavne tú dlhú čiernu sukňu. No a pršteky na nohách budete mať tiež trochu ušmudlané. S touto super košieľkou z kolekcie, ktorú Zuzka navrhla pre ushy.té, by som si to tiež druhý raz rozmyslela, lebo som bola v kŕči že sa zašpiním. 








Takže to by bol prvý post z Prahy. Pribudnú ešte aspoň dva nemenej hipsterské. A čo sa týka instagramu, tam toho pribudne veľa ako vždy. Čauko!

9 komentárov:

  1. Viete, dala som si taký dlhodobý cieľ - kúpiť si každý týždeň aspoň jednu knihu. A robiť to, až kým nebudem mať všetky obľúbené klasiky doma. V tomto myslím do budúcnosti. Chcem totiž, aby moje budúce ratolesti zdedili krásnu knižnicu.

    presne toto!!
    dala som si tiež podobný záväzok, len trošku som si určila priority, novšie knihy ktoré si chcem prečítať a vlastniť, knihy o typografii, dizajne, archi a všeobecne o umení a potom klasiky, ktoré som čítala dávno z knižnice ale musím ich mať doma, a potom niektoré len pre radosť a kvôli krásnemu vizuálu.
    a aj napriek nevhodnému oblečeniu do takého prostredia ti to megalomansky pristane

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dufam ze sa podelis o tipy na fajn miesta, kde sa take pekne knizky daju kupit! Drzim palce nech sa kniznica pekne rozrasta :) a dakujem :)

      Odstrániť
  2. Haha, přidávám se do debaty o knihách, mám stejný cíl - vytvořit si velkou knihovnu, už dlouhodobě, takže poslední roky vykupuju antikvariáty, protože jak ty říkáš, nové knihy jsou prostě příliš drahé, ale ani těm se nevyhýbám! Takový menší cíl je dovézt si pokaždé z výletu knihu .))) Ať už ze zahraničí nebo z Prahy. Ostrava je na antikvariáty ráj! A Brno taky! Musíš si buď udělat výlet sem, nebo do Brna a protáhnu tě ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ještě jsem chtěla dodat, že jsem se rozhodla, nedat pryč ani jednu knihu po tátovi a všechny si je nechat, takže vlastně už teď mám do budoucna zaděláno na plnou knihovnu ......

      Odstrániť
  3. To s tými knihami je skvelé..:) Ja sa snažím aspoň 1 za mesiac, aby som mala čas si každú jednu krásne prečítať a už pomaly vidím ako sa mi parapety doma plnia naozaj krásnymi knižkami. Odporúčam napr. Havranie dievča od Erik Axl Sund..:) Je to novšia knižka, ale žeriem ju! Držím palce s tou knižnicou!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super fotky! Nektere mi pripadaji, jako by byly z nejakeho marockeho trziste a ne z Kolbenovej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To miesto musí mať špecifické čaro. Nie každému sa to bude isto páčiť, ale myslím si, že ja by som sa tam vdela "vyžádit" :) Ak objavíš ešte nejaké skvelé miesta v Prahe, určite by ma takýto ďalší post potešil :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. kolbenka je super) mňa by len zaujímalo, či tie knihy aj čítaš... alebo ich chceš kupovať len pre štýl hehe :)
    Maťa

    OdpovedaťOdstrániť